Hatalom Kártyái verseny - 2025. április 13., KözépkorIdőpont: | 2025. április 13. 10:30 (nevezés 10:00-től). | Helyszín: | 10 Minutes Bistro, 1082, Budapest, Futó u. 47-53. | Szabályok: | Középkor - Ez mit is jelent?Pakliépítésre vonatkozó szabályok: A pakli mérete minimum 45 lap, maximum 4 szín használható (a színtelenen és a Bufán kívül).
A kiegészítő pakli mérete vagy 0 lap vagy pontosan 25 lap.
Utolsó használható nagykiegészítő: Zu'lit kincse (2007).
Nem nagykiegészítőben megjelent lapok: Használható minden AK, Zén, HSZ lap, amin 2007 vagy az előtti évszám van.
Az alábbi lapok minden Középkor versenyen tiltottak: Békés izoláció (Junior), Alkalmazkodás (Létsíkok), Idegösszeomlás, A Sárkány kincse, A mágia létsíkja, Aranytojás.
Az alábbi lapok a Középkoron külön nerfeltek:
- Ősi béklyó - Minden játékos körönként csak egy lapot játszhat ki sikeresen.
- Szkritter esélyleső - Semmilyen módon nem lehet előkeresni. Ha a paklidban van, akkor minden keresett lapot meg kell mutatnod.)
Újrakiadások: Minden lap úgy működik, ahogy rá van írva + az esetleges FAQ-k. Azok a lapok, amik az aktuális Középkor formátum vége után lettek kiadva, és mégis lehet őket használni, szerepelnek a HKK Középkor oldalon. (Ha a listán a lap nem szerepel, NEM használható.) Amennyiben egy többször is kiadásra került lap egy verseny formátuma miatt olyan helyzetbe kerül, hogy az egyik kiadása legális, a másik tiltott, úgy a lapnak csak azon később kiadott változatát lehet használni, ami semmiben nem tér el az adott verseny formátumán használható változattól! Minden egyéb esetben az Újrakiadások pont után részletezett alapszabály van érvényben! Ezen kívül egy adott nevű lapból (amennyiben létezik) több kiadású változatot is lehet használni a pakliban, de csak az alapértelmezett playset erejéig! (pl.: 3 db Dornodon visszavág: 1-1-1 db Chara-din visszatér, Múltidéző, HKK Junior)
Szabályok: A szabályok mindig a HKK Kódex aktuális változata szerint működnek, leszámítva az alábbi kivételeket:
- Asylux átka úgy működk ahogy rá van írva, nem él az a nerf, hogy csak 1 VP-vel drágít.
- Nem alkalmazzuk a mulligan (visszakeverés) szabályt.
- A kezdésről a kezdőkéz felhúzása előtt kell dönteni.
- A lapok kijátszásakor előre meg kell határozni, mi lesz a hatása (pl. A káosz hangjai hány lapot dobat).
- Passzív épület nem rombolható.
- A nem önálló jelzők képessége nem számít forrásnak, de az izomjelzők kisülése továbbra is az.
- A hátrány nem számít forrásnak.
- Az életjelzőre kizárólag az hat, amire rá van írva.
- A "repül" és az "aktívan jön játékba" speciális képességnek számít.
- Az ősmágia nem működik, ha van olyan lapom, követőm, szabálylapom vagy helyszínem játékban (vagy forrásom), ami idézési költséget módosít.
- A kijátszáskori képességek tetszőleges sorrendben jönnek létre (az anti-mágia az automatikus képességek közül utolsóként).
- Keresésnek számít az a forrás, ami pakliból a gyűjtőbe vagy a Semmibe dobat kiválasztott lapokat (és nem szerepel benne, hogy keresés).
- Az X célpontot igénylő forrásoknál X értéke lehet 0.
- A bűbájra immúnis lényekre hat a bűbájok képessége, csak célpontjai nem lehetnek bűbájoknak.
- Egy lény csak magára használhat életmentő hatásokat egészen addig, amíg ÉP-je nem lesz legalább 1.
- Egy lénynél egy adott altípusú KF tárgyból egyszerre csak 1 lehet (kivéve hangszer).
- Ha egy lény harcban megöl egy másikat, amin van KF tárgy, akkor átveheti azokat, ha túléli a harcot.
- Egy játékosnál egyszerre csak 1 avatár lehet játékban.
- A szkritterek képessége használható olyan lényeknél is, amik eredetileg nem ilyen altípusúak (pl. Magzat).
- Az áldozós idézési költségű lapoknál 1 áldozás lények és varázslatok esetében 3 VP-nek, egyébként 1-nek számít (pl. Manacsapda).
- A kétszínű lapok kijátszási feltétele, hogy mutass a kezedből vagy az asztalodról az egyik színnek megfelelő színű lapot vagy önálló jelzőt.
- Az elfelejtett, de kötelezően végrehajtandó dolgok a kör végéig pótolhatók.
- Nem érvényes az alábbi szabály: "azok a lapok, amelyek lapot keresnek a pakliból, vagy vesznek vissza vagy raknak játékba gyűjtőből, nem kereshetnek ill. vehetnek vissza velük azonos nevű lapot."
- Az anti-mágiás lapok képességeire lehet varázslattal reagálni.
A HKK Kódex alábbi pontja nem érvényes: "A Kódex megjelenése előtt kiadott szabálykönyvek és szabályértelmezések tartalma csak akkor használható, ha nem tartalmaz ellentmondást az e Kódex-ben lefektetett szabályokkal."
A pakliépítési szabályokról további információkat találtok HKK Középkor oldalon. Kiegészítés: Kényszerű szövetség: Maximum 3 színt használhatsz a következő megkötésekkel: minden jellemből maximum egy színt tehetsz a paklidba + Bufa és színtelen.
Tiltott lapok: Sokszínűség, A szabadság ára | Bíró: | Makó Balázs | Nevezési díj: | 3500 Ft (HSZ tagsággal 3300 Ft). Amennyiben ez az első középkor versenyed, úgy a nevezés csak 2500 Ft! | Díjak: | Középkori kiegészítők.
Első hely: Középkori ultraritka lap.
Minimum 10 induló esetén a 2. helyezett is ultraritka lapot nyer.
Minimum 12 induló esetén a 3. hely is ultraritka lapot nyer.
Minimum 15 induló esetén kisorsolásra kerül egy 4. ultraritka lap.
Minden induló egy különleges középkori token lapot kap ajándékba! | Érdeklődni lehet: | Báder Mátyás - badermatyas{kukk}gmail{ponty}com - +36205889554 |
Körök száma: 4. Körök: A körök alapján szerzett pontok: megnyert kör - 3 pont, döntetlen - 1 pont, vereség - 0 pont. Játszmák: győztes játszma - 2 pont, döntetlen - 1 pont, vesztett játszma - 0 pont. Buchholz: Az ellenfelek által szerzett körpont (első oszlop). HSZ pont: A Hatalom Szövetsége versenyben ezért a versenyért járó pont (csak HSz tagoknak). Profi pont: Ezért a versenyért járó profi pontok száma. Létrehozás: 2025. február 14. 09:01:46 | Utolsó frissítés: 2025. augusztus 26. 13:28:22 | Nyomtatási forma |
|